Blog

Modelowanie zachowań w gastronomii

„Zrób mi kawę”, czyli o modelowaniu zachowań w gastronomii… i nie tylko w gastronomii.

Modelowanie zachowań w gastronomii - Blackboard Consulting

Większość zachować jest przekazywana, wdrażana i utrwalana poprzez modelowanie, czyli codzienne rutyny, zachowania przełożonych i przekazy werbalne lub nie. Nie wynika ze szkoleń, standardów, procedur czy obowiązujących zasad. Mogę one wisieć na ścianie w pięknej ramce a i tak ważniejsze będą przekazy w codziennych zachowaniach przełożonych lub tolerowanie przez nich pewnych zachować. Naśladowanie, bierne przekazy i sygnały, niekorygowanie niewłaściwych zachowań i postaw - tak rodzą się problemy, a często i patologia.


Taka sytuacja

Właściciel_ / Kierownik_ / Menadżer_ prosi kogoś z personelu: „zrób mi kawę”.

To już trzecia kawa dzisiaj, nie wspominając o deserze do drugiej (powiedzmy sernik, żeby nadać opowieści odrobinę smaku). Żadna z tych kaw nie została zapłacona, bo to tylko kawa i prosił o nią szef_. Jego/jej lokal, jego/jej kawa, jego/jej personel, jego/jej znajomi, którzy na tą kawę przyszli.

Jakie z tym idą przekazy? Takie:

  • Ziarno, mleko, cukier woda, prąd - nie mają wartości.
  • Praca nie ma wartości, bo nie idzie za nią sprzedaż.
  • Można bez konsekwencji (np. inwentaryzacja) korzystać z produktów i surowców.
  • Nie wszystko trzeba fiskalizować.
  • Niektórzy nie muszą stosować się do reguł i zasad.

Nie możesz oczekiwać, że pracownicy będą szanowali produkty, surowce, jeżeli Ty sam_ ich nie szanujesz. Korzystanie z produktów nie jest dla nich kradzieżą, bo pokazał_, że tak można.

Ryba psuje się od głowy. Przykład idzie z góry. Jaki Pan taki kram. Najniższy standard kierownika jest najwyższym standardem pracownika.
To co? Zapłacisz dzisiaj za swoją kawę? Nie zbiorczo, nie „na zeszyt”, tylko od razu!

Blog

Zobacz także

Zarządzanie, relacje w biznesie, budowanie zespołu, rozwój osobisty, relacje z klientami.

Zobacz wszystkie
Jak połączyć pasję z biznesem? - Blackboard Consulting Know How

Jak połączyć pasję z biznesem?

Jak zarabiać na swojej pasji i móc ją rozwijać?

Krzysztof Kaliciński Blackboard Consulting
Jak mieć obsługę, z którą Klienci poczują vibe?  - Blackboard Consulting Know How

Jak mieć obsługę, z którą Klienci poczują vibe? 

Jak zaprojektować, wdrożyć i utrzymać obsługę, która zrobi różnicę.

Krzysztof Kaliciński Blackboard Consulting
9 kroków jak zarządzać konfliktem w zespole. - Blackboard Consulting Case Study

9 kroków jak zarządzać konfliktem w zespole.

I jak w ogóle zarządzać każdym konfliktem.

Krzysztof Kaliciński Blackboard Consulting

Umów spotkanie

Porozmawiamy o Twoich potrzebach i zobaczymy, może będzie nam po drodze.

Bezpłatna konsultacja